tirsdag 25. januar 2011

Nervøse dager

Nå er jeg ubønnhørlig inne i den uken Tredjegull sluttet å vokse, og det merkes..
I helga var jeg ganske rolig, da jeg syntes jeg kjente en god del "kiling" i magen som jeg innbiller meg kan være fra nurket. I tillegg våknet jeg lørdag med en skikkelig alien-kul på høyre side av magen, tror lille Håp hadde lagt seg til der for en stund.
















Og da jeg sto opp hadde jaggu magen poppet, istedenfor bolledeig hadde den tatt mye mer tidlig babymageform.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Men de siste par dagene har jeg ikke kjent noe særlig i magen, og dermed var angsten tilbake for fullt. I dag måtte jeg synde igjen og dro fram BabyWatcheren. Heller noen sekunder med den en gang eller to i uka enn den altoverskyggende angsten for at det ikke skal være liv der inne. I dag dukket ikke hjertelyden opp med en gang, og jeg ble umiddelbart fylt av en lammende skrekk. Men etter litt leting dukket det opp en hjertelyd på ca. 165 slag i minuttet og jeg kunne puste ut med tårer i øynene. Lille Håp lever fortsatt der inne, og hadde nok bare funnet seg en litt mer komfortabel og ubeleilig (sett med doppler -og "kilefølelse"øyne) plass enn sist jeg prøvde. Nå får jeg prøve å holde meg i noen dager før jeg tar en ny liten sjekk. 13 dager til neste UL, kommer vi dit føler jeg at vi har kommet langt. Måtte tiden gå fort!
 
Alt ligger til rette for en fantastisk måned fremover om bare dette går bra. Som nevnt er det ny UL om 13 dager. Etter det er det 14 dager til ordinær UL. Og to dager før det igjen har svigerinnen min og jeg bestilt oss time til litt selvpleie. Jeg skal teste ut gravidmassasje og få manikyr, og etterpå skal vi raide litt klesbutikker tenker jeg. Og dagen etter UL drar vi på vinterferie til hjembyen min. Er alt bra da kan jeg faktisk være offentlig gravid! Dette må bare gå bra! Det må!!!

2 kommentarer:

  1. Så fint at Lille Håp vokser og trives der inne. Men jeg skjønner godt angsten for at det samme skal skje en gang til. Men denne gangen skal det gå, det må det bare. Høres fantastisk ut med gravidmassage og manikyr, tror jeg må vurdere å unne meg noe sånt snart jeg også... :)
    Hvor mange uker er du nå?
    Stor klem.

    SvarSlett
  2. Ja, denne gangen SKAL det gå bra - for oss begge!
    Er 14+3 etter EL-termin (og jeg er bombesikker på når EL var etter temping og testing), men Lille Håp har hele tiden lagt ca. en uke bak i størrelse, så da får man vel bare bite i det sure eplet og si at man er sånn ca. 13+3 nå. Kjenner det skal bli godt å komme seg et par uker til fremover, da vil jeg kanskje føle meg litt sikrere, selv om skuldrene nok aldri kan senkes helt.
    Klem!

    SvarSlett