onsdag 5. januar 2011

3,7 cm sprellende lykke!

Overskriften sier vel alt!
Akkurat nå tror jeg at jeg er verdens lykkeligste - selv om jeg vet at det bare varer noen dager før angsten kommer snikende igjen. Da er det godt at jeg har time for ny UL om et par uker. ;-)

Måtte vente en stund før vi kom inn til gyn. i dag, og da han endelig kom og hentet oss var jeg fullstendig frynsete. Han ville prøve utvendig UL først, og da han slo på skjermen måtte jeg knipe øynene igjen. Var så utrolig redd for hvilket syn som ville møte meg. Etter at jeg åpnet øynene tok jeg dem aldri vekk fra skjermen. For der var det et nydelig lite nurk på 3,7 cm med et hjerte som banket fint og sterkt ca. 180 slag i minuttet! Og der Tredjegull var ganske rolig på UL, tok denne spiren det igjen med sprelling på høyt nivå!

Denne undersøkelsen var som forventet noe helt annet enn på gyn.pol., hvor de ikke var særlig nøye og det var over på et par minutter. Først så han lenge med utvendig UL, der alt så fint ut. Siden nurket fortsatt er litt lite, tilsvarte uke 10+3 (perfekt vekst siden forrige UL forresten), så bestemte han seg for å ta innvendig UL også for å få enda bedre bilde. Helt greit for meg! Alt så fin-fint ut! Nurket har 10 fingre og 10 tær. Hjerne og mage så helt fint ut. Nakkefolden så ikke forstørret ut, men det er egentlig litt for tidlig å måle den enda. Det vil vi se bedre neste gang.
Bottom line: alt ser normalt ut akkurat nå!

Jeg vet jo så alt for godt at det ikke finnes garantier, men for hver positive UL får jeg litt mer håp og tro. Vi har enda ikke kommet til det punktet da Tredjegull ga opp, for meg er det den store "bøygen". Men i dag er en bra dag. En lang og grundig UL var akkurat det jeg trengte. Følelsen av å bli tatt vare på, og forstått. Gyn. skjønte godt at det var viktig med regelmessige UL'er litt til, og ga meg beskjed om at hvis det ble for vanskelig for meg skulle jeg bare ringe, så fikk jeg evt. komme inn på slutten av dagen og ta en titt. Men jeg tror nok jeg skal klare å vente disse to ukene, når jeg vet at jeg for øyeblikket har verdens vakreste lille sprellemann i magen! ♥

3 kommentarer:

  1. HUrra!! Bra du får såpass god oppfølging altså :klemme:

    SvarSlett
  2. Så fantastiske nyheter!!!! Nå ble jeg virkelig kjempeglad, har tenkt på deg i hele dag, og sjekket for oppdateringer. Og så bra at du får komme inn på UL når du trenger det. Syns du skal ha lav terskel for det hvis du blir urolig. Kjempeklem, Karro

    SvarSlett
  3. herlig UL!! Bra du får oppfølging videre også. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen!!!

    SvarSlett