fredag 20. august 2010

4 uker senere

4 uker har gått siden engelen vår flyttet ut. 4 uker som like gjerne kunne ha vært 4 måneder. Akkurat nå føles det som om tiden står stille, og jeg med den. Jeg er sliten av å ha en kropp som er midt imellom det ene og det andre. Jeg er lei av å vente.

I dag tok jeg en test for å se om all hCG var ute av kroppen min. Murringene og stikkingene i magen min de siste dagene ga meg troen på at kroppen min var i ferd med å sette igang igjen. Fikk meg et slag i trynet da testen viste en svak, men tydelig strek. Omtrent som i dagene før IKM sist. Altså fortsatt hCG i kroppen, enda lenger å vente på mens og dermed en liten evighet til vi kan begynne å prøve igjen. So much for a quick recovery.

Det gjør litt vondt å tenke på at 4 uker etter SA'en testet jeg positivt og var gravid. Nå vet jeg at det bare er hormoner, for kroppen bruker selvfølgelig mye lenger tid på å normalisere seg etter nesten 17 uker enn den gjør etter 7 uker. Jeg er så vanvittig utålmodig - og etter en stille periode raser hormonene i meg igjen om dagen. Jeg vil i gang igjen!

Forhåpentligvis vil en ny test være blenda om noen dager. Jeg vil helst ikke se flere streker før de er ekte!

3 kommentarer:

  1. Kjære kjære vennen min!
    Jeg leser med vantro om hva du har vært igjennom, er så lei meg for at jeg ikke har sett dette før. Det er helt vanvittig uforståelig at dette skulle skje, all min tenkelige empati går til deg. Har lest igjennom alle postene dine nå, og oppdatert meg. Håper du får god oppfølging av gyn og at de kan finne ut av hva som har skjedd sånn at du slipper å gruble så mye. Håper med deg om at du snart kan starte med en ny syklus sånn at du kan løfte blikket litt og se fremover. Vet at alt det jeg sier her ikke hjelper, men vit at jeg er lei meg sammen med deg og at jeg ønsker deg alt godt! God klem, karro77

    SvarSlett
  2. Tusen takk, snille Karro.
    Jeg har tenkt mye på deg og hvordan det går med deg. Har sett etter deg inne på SG, men du er kanskje ikke så veldig aktiv der inne lenger?
    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Nei, er ikke så aktiv på forum lenger, ble bare deppa av det... Bedre for meg å prøve å fokusere på andre ting! Veldig lite nytt her, men håper og lengter! Kjempeklem til deg fra Karro :klem:

    SvarSlett