torsdag 18. november 2010

Første HCG-resultat

Var hos legen og tok ny blodprøve i dag, og fikk samtidig svar på den som jeg tok mandag. HCG-nivå på 80 15 DPO høres ikke veldig lovende ut for meg, og jeg er dermed enda mer sikker på at det ikke går veien denne gangen heller. Er selvfølgelig doblingen som er viktig, og jeg håper å få svar på det i morgen. Men uansett har jeg en dårlig følelse. Med Tredjegull hadde jeg HCG på 93 14 DPO, så det er klart lavere enn det denne gangen.


Jeg sliter veldig psykisk om dagen. Jeg visste det ville bli vanskelig den dagen jeg ble gravid igjen, men ikke så vanskelig.

Legen min ringte meg i går og rådet meg til å ta direkte kontakt med den legen jeg var hos på sykehuset og be om progesteronstøtte siden han selv har så lite erfaring med sånn og ikke visste hvor mye som skulle skrives ut etc. Jeg orket rett og slett ikke et nytt slag i trynet, så mannen ringte henne for meg. Joda, jeg skulle få progesteronstøtte, men det var for tidlig enda. Sånt ga man ikke før man hadde sett at det var noe der, før det ville det ikke hjelpe alikevel. Hallo???
Dette er eneste plass jeg har hørt om en sånn praksis, det virker da som det vanlige er å gi støtte fra positiv test.

Jeg hadde i utgangspunktet fått time på sykehuset 3/12, legen fremskyndet den til 29/11. Så om jeg fortsatt er gravid om halvannen uke får jeg hjelp. Jeg synes det hele er idioti. Med en tidligere time kan jeg risikere at man ikke ser hjerteslag enda, og da får jeg den bekymringen i tillegg. Det er nok nå!

Det er meget mulig at jeg ikke trenger noe progesteronstøtte i det hele tatt. Har jo hatt to vellykkede svangerskap uten hjelp. Da jeg mistet i SA utviklet spiren seg ikke normalt, og jeg tror ikke noe hadde hjulpet. Sist gikk det jo bra en god stund. Så det er ikke nødvendigvis det at jeg tror at jeg trenger hjelp, det er bare det å gjøre noe. Om jeg hadde fått progesteronstøtte så hadde jeg i alle fall sluppet å bekymre meg for å miste pga. noe sånt.

Men men. Nå håper jeg bare at jeg får resultatet av dagens prøve i morgen, og aller helst at stigningen er bra. Tror jeg går på veggen om jeg må gå rundt i denne usikkerheten til over helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar