onsdag 14. april 2010

Stille timer

Ungene er i parken, huset er stille og jeg har ikke noe å jobbe med akkurat nå. Da kan jeg fort bli hektet på denne nyoppdagede bloggingen. Jeg elsker nemlig å skrive. Jeg var sannsynligvis den eneste som jublet hver gang vi skulle skrive stil på skolen. Så nå som jeg er i gang igjen kan det fort bli vanedannende. Så får heller utforming av blogg og sånt teknisk komme etterhvert, akkurat det er jeg ganske blond på.

Og å sitte her er en god unnskyldning for å ikke gjøre det jeg burde ha gjort. Som å trene. Jeg har fortsatt rundt 10 kilo jeg burde gå ned. I januar fjor kjøpte vi Wii Fit, og jeg var skikkelig flink med trening og kosthold og gikk ned rundt 10 kilo. Så mistet jeg futten helt. Det positive er at jeg ikke har gått opp igjen etter jeg sluttet å trene, men kroppen min har vel blitt en god del slappere..

Målet var egentlig å gå ned de resterende 10 kiloene før sommeren, men motivasjonen er ikke til stede i det hele tatt. Dessuten er jo planen å være gravid til sommeren uansett. Men det er ille at jeg har lagt på meg så mye etter jeg traff mannen min og spesielt etter at ungene kom. Da jeg begynte å trene veide jeg ca. 30 kilo mer enn da vi møttes for 6 år siden. Hårreisende! Jeg var skikkelig slank og petite, så å komme tilbake dit prøver jeg ikke på en gang. Men nå sier alle kalkulatorer at jeg er overvektig, og med 10 kilo til er jeg i alle fall tilbake på normalt nivå. Får ta meg i nakken om mensen kommer neste uke (super innstilling). I mellomtiden er jeg tilbake på mitt gamle regime med godis etc. bare i helgen. Så når søtsuget melder seg om kvelden drar jeg frem en kiwi. Neeesten det samme som en sjokolade - NOT! Har også kuttet ut brødmat og går heller for knekkebrød. Det er da noe i alle fall.

Nå skal jeg nyte stillheten, ta meg et par knekkebrød og en kopp koffeinfri kaffe (hva gjør man ikke for å øke sjansene for å bli gravid?) og vente på at mannen kommer hjem. Han er sykemeldt denne uken, og skulle bare dra og levere fra seg noe elektrisk søppel etter å ha levert ungene i parken. Litt deilig å ha ham hjemme litt etter at han jobbet stort sett hele påsken. Han er ikke typen som legger seg ned og dør når han er syk, så da er det nesten som om han skulle hatt vanlig fri.

Sånn helt til slutt så går DPO-dagene sin vante gang. Hadde kraftige kramper i magen igjen i går kveld, akkurat som da det festet seg sist. Igjen så er jo det litt tidlig. Om det ikke driver og fester seg i eggstokken da.. :noia: Der har vi min nye bekymring. Det murrer fortsatt litt i dag også, og det sildrer av creamy utflod. Aldri hatt sånne mengder før. Men kroppen min er vel fortsatt litt i ubalanse etter SA'en, så det er vel derfor tenker jeg. Noen januarspire har jeg fortsatt ikke troen på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar