onsdag 27. oktober 2010

Woohoooo!

Oppturen fra i går fortsetter!
I dag klarte jeg endelig å slutte og snakke og begynne å trene igjen. Er vel ca. et halvt år siden jeg gjorde noe annet enn å gå tur, og jeg regnet med at vekten hadde gått opp siden sist. Men da jeg veide meg kom overraskelsen - jeg har faktisk gått ned nesten 3 kg (2,8 for å være nøyaktig) i løpet av denne tiden!
Da har jeg under 7 kg til målet mitt, og det er slett ikke umulig å nå. Vil ikke begynne med noen slankekurer nå, spesielt ikke når jeg prøver å bli gravid. Men med sunt kosthold og trening kan mye gjøres. Har for det meste spist knekkebrød istedenfor brød de siste månedene, så det kan vel ha noe å si for vektnedgangen. Men gudene vet at jeg har kost meg også. Orker bare ikke like mye søtt og fett som før. Og det er jo supert!

Nå må jeg bare være flink å opprettholde treningen. Tenkte å ta 2-3 ganger i uka. Da jeg begynte å trene i januar i fjor (for ca. 12-13 kg siden), ble jeg overivrig, trente hver dag og endte opp lei og med belastningsskader. Nå skal jeg være klokere. Og for all del ikke falle tilbake til en gang innimellom. En time eller halvannen 2-3 ganger i uka er ikke mye. Det bør jeg alltids få tid til. Dessuten har svigerinnen min anskaffet seg hund, så da regner jeg med at det blir flere lufteturer om kveldene fremover også. Og motivasjonen er kilo som renner av og ikke minst en sunnere kropp for en ny spire!

Nå tror jeg ikke en ny spire er rett rundt hjørnet akkurat. Hadde EL-slim allerede på CD9, men i går var det borte igjen. Kroppen oppfører seg virkelig merkelig denne syklusen. Mulig det har noe med det som sannsynligvis var en kjemisk graviditet å gjøre. Tempen droppet for så å begynne å stige igjen, og den er helt utypisk for tiden før EL hos meg. Ellers har også magen og puppene vært litt rare. Snåle greier. Hadde vært fint med EL i løpet av helga/begynnelsen av neste uke, men vi får bare vente og se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar