tirsdag 26. oktober 2010

Hurra for det offentlige

I dag var det endelig duket for time på gyn. poliklinikk. Jeg hadde ikke de store forventningene, regnet egentlig med å få samme beskjed som hos min private gyn., at de ikke vil hjelpe meg før jeg har mistet en gang til.

Men isteden traff jeg en hyggelig lege som slettes ikke var uvillig til å hjelpe. I første omgang tok hun utvidede blodprøver i forbindelse med Leidens. Jeg fikk nesten hakeslepp da jeg så alle rørene som ble dratt frem på labratoriet. Fullstendig tappet ble jeg.
Legen var heller ikke uvillig til å hjelpe ved en evt. ny graviditet. Hun snakket om Pregnyl og muligens blodfortynnende. For det kunne jo ikke skade å prøve.. Nemlig!

Så planen nå er at jeg kontakter gyn. pol. med en gang jeg eventuelt blir gravid igjen, så får jeg hjelp. Og det aller  beste, om jeg ikke er gravid om 4-5 måneder skal jeg kontakte legen direkte, så setter vi igang med flere prøver etc.

Jeg gikk fra sykehuset med en utrolig god følelse. Endelig tatt på alvor, endelig en plan! Jeg føler meg rett og slett avslappet nå. Hadde aldri trodd at det var i det offentlige jeg skulle få mest hjelp, men så feil kan man ta. I dag har jeg fått nytt og sterkere håp om å få på plass den siste brikken i familien vår!

1 kommentar:

  1. Kjempebra!! Det er så fint at noen faktisk kan og VIL hjelpe :)

    Stor klem!

    SvarSlett