fredag 22. april 2011

Magiske april!

Jeg tok visst feil i går, for i morges møtte dette vakre synet meg (hadde vært enda bedre om jeg fikk til å rotere det):













For tredje gang, og 6 år etter første gang, så opplever jeg nok en gang positiv test i april. Det ER virkelig noe med denne måneden!

Trodde jo løpet var kjørt etter mikroskopiske blodspor i går, men siden tempen ikke sank i dag måtte jeg jo teste. Og i løpet av 1 minutt kom det frem en fiiiin strek på BT. CB er litt svakere, men teststreken kom frem med en gang. Og strekene er fine for å sannsynligvis være bare 11 DPO. Tenk at det har klaffet nok en gang. Og denne gangen SKAL det holde helt til januar (eller evt. slutten av desember). Nå må det være vår tur!

Satser på at blodsporene i går var rester av festeblødning. Hadde det 10 DPO sist også. Nå tør jeg ikke grave oppi der mer, nå blir det full sjekk av dopapiret isteden. Symptomer har jeg ikke fryktelig mye av. Bekkenet verker som det har gjort i mange dager allerede, og jeg er trøtt som jeg også har vært i flere dager. Ellers er jeg småkvalm og har litt ømme pupper, men ikke noe å skrike høyt om. Litt småmurring i magen kjenner jeg også, men ikke alarmerende mye.

Nå er jeg så utrolig glad. Litt skjelven, men med kroppen full av lykke og ydmykhet. Vi er heldige som blir så lett gravide! Sist jeg testet positivt var jeg veldig redd helt fra første test, det har jeg bestemt meg for å ikke være nå. De neste ukene skal jeg bare glede meg, så får bekymringene heller komme når vi nærmer oss uke 12. Også håper jeg virkelig at gyn. på sykehuset holder ord og gir meg blodfortynnende denne gangen. Får ringe dit på tirsdag tenker jeg.

Men først skal jeg nyte en nygravid påskehelg. IKM er søndag eller mandag, og jeg satser på å komme meg over det og at dette ikke er en kjemisk. Ekstra herlig å få postiv test nå som mamma er på vei hit. Gleder meg til å fortelle henne dette!

Og jeg kan fint leve med to barnebursdager i begynnelsen av januar altså! ;-)

1 kommentar:

  1. JIPPI!!!! april er virkelig magisk for deres del. Herlig start på våren :D
    Satser på at spiren graver seg en flott hybel, som den vil trives på frem til januar 2012 :D

    Superklem fra oss to

    SvarSlett