søndag 3. april 2011

Jobbdilemma

Må bare lufte litt tanker, for det har dukket opp en potensielt positiv ting i livet mitt. Har rett og slett fått et lite jobbdilemma.

De siste årene har jeg jobbet frilans for et internasjonalt firma, og jeg jobber hjemmefra. Trives forsåvidt med det, og er egentlig ikke ute etter noe ny jobb. Men alikevel så får jeg jobbannonser fra finn etc. på mail, sånn just in case. Vanligvis så skummer jeg over dem uten å engang klikke på linkene, men nå har det dukket opp en jobb som nesten virker skreddersydd for meg som jeg ikke helt klarer å la gå. Bare to dager i uka, noe som passer perfekt i forhold til barna og jobben jeg allerede har (kan da gjøre begge deler), oppgavene passer meg perfekt og det hadde vært deilig å komme seg ut og gjøre noe annet enn det jeg har gjort de siste årene et par dager i uka. Beliggenheten er også perfekt. Dessuten så virker det som en jobb som sikkert kan utvides etterhvert.

Men så var det det med graviditet da..
Om jeg skulle søke på og få denne jobben, så søker de noen som kan begynne å jobbe i august. Jeg regner liksom med at jeg er gravid da. *optimist*

Vanligvis ville jo ikke det ha vært noe problem, men med min forhistorie så vet jeg rett og slett ikke om jeg tør å jobbe i graviditeten (annet enn det jeg gjør hjemmefra og styrer selv), selv to dager i uka. Livredd for at stress f.eks skal føre til at det går galt igjen.

Har nesten lyst å søke og se hva som skjer. Ikke sikkert jeg blir kalt inn til intervju engang. Men om jeg blir det så blir det også vanskelig. Da vil jeg jo føle at jeg fører dem bak lyset. Jeg følte meg ille nok da jeg fikk ny jobb mens jeg var gravid med eldstemann uten å opplyse om at jeg var gravid, selv om hensikten var å jobbe helt frem til permisjon Jeg måtte til slutt sykmeldes ca. 3 uker før permsjonen startet pga. begynnende svangerskapsforgiftning, men før det leverte jeg i alle fall varene. Skulle jeg få denne jobben så vet jeg allerede nå at jeg neppe kan jobbe et helt svangerskap.

Pokker heller! Her kommer DEN muligheten også er timingen SÅ dårlig!
What is a girl to do?

1 kommentar: