onsdag 17. november 2010

Dårlig følelse

Jeg har fortsatt en utrolig dårlig følelse på dette svangerskapet. Klarer ikke å få meg til å tro at det skal gå bra, det er rett og slett umulig å forestille seg at det virkelig kan bli en baby utav det. Har ingen følelser overfor det som vokser i meg foreløpig, ulikt de andre gangene da jeg har knyttet meg til spirene med en gang. Nå er jeg fullstendig kynisk, foreløpig er det kun en celleklump. Intet mer, intet mindre. Det er vondt å gå rundt med disse følelsene, gå rundt og vente på at dette skal gå galt. Jeg håper jo at jeg tar feil, men jeg klarer ikke å tro på det samme hvor mye jeg prøver. Jeg håper det vil hjelpe litt om jeg får gode HCG-resultater før helgen, men så klarer jeg jo ikke å tro på det heller.

Jeg føler meg ikke så veldig gravid. Eller jo, jeg er dårlig. Kvalm og uvel til tusen, men jeg tror det er mer pga sykdom enn graviditet. Jeg er nemlig veldig sår i halsen om dagen, og da følger gjerne kvalmen o.l. med. Puppene er litt ømme, men ikke superømme sånn som jeg mener å huske at det har vært før.

Tok en test i forgårs og en i dag og håpet at jeg skulle kunne se stigning ut fra dem. Men den gang ei, testen i dag var omtrent lik og i alle fall ikke sterkere enn den fra i forgårs:









Burde den ikke vært sterkere i dag da? Betyr det at HCG ikke stiger tro? Man kan jo håpe at testene har nådd styrkegrensen sin, men så klarer jeg jo ikke å tro på det heller. Huff.

Her er oppdatert testerekke i alle fall:

2 kommentarer:

  1. Åh, så godt jeg kjenner igjen følelsene du sliter med. Slik hadde jeg det også.
    Jeg er fortsatt bekymret for alt som kan gå galt, selv om han ligger på gulvet her å spreller, 5 mnd gammel.

    Først venter man på positiv test, så er det tidlig UL for å se hjerteslag. Så må man berge 12 uker. Man finner hele tiden små mål på veien, mål å strekke seg etter.

    Men som mamma til 3, som også har mistet flere ganger, hatt SA, EXU osv kan jeg fortelle deg at kvalme og ømme pupper er ett utrolig godt tegn. 3 ganger har jeg opplevd det. Resultatene er i dag 14 år, 10 år og 5 måneder gamle. Kvalme er noe dritt, men i dette tilfelle gull verd. Minte tester ble heller ikke sterkere. Dine er vel så sterke som de kan bli tenker jeg, det er derfor du ikke ser noen forandring ;)

    Jeg vet det er vanskelig, men prøv å steng ute negative tanker å bare nyt tiden du har forran deg.

    Stor og forståelsesfull klem
    Siw Aina

    SvarSlett
  2. Tusen takk for gode ord!
    Klem

    SvarSlett