fredag 19. november 2010

Andre HCG-resultat

Våknet i dag og grudde meg til å ringe legen for å spørre etter prøvesvar senere. Det slapp jeg å gjøre, for legen ringte med det andre prøveresultatet nå. HCG har økt fra 80 på 15 DPO til 250 på 18 DPO. Til sammenligning var det sist på 93 på 14 DPO og 319 på 17 DPO. Han sa det var fin stigning, men at de lave tallene kanskje betydde at jeg var litt kortere på vei. Nå har jeg både tempet og EL-testet, så jeg er rimelig sikker på når EL var.

Ut fra de forskjellige HCG-kalkulatorene ser denne stigningen grei ut, litt mindre stigning enn i mitt forrige svangerskap, men dog innenfor normalen. Skal tilbake på mandag for en prøve til, håper virkelig at det har steget enda mer til da.

Jeg tror egget festet seg senere denne gangen, i og med jeg hadde noe slim med blodspor i 10 DPO. Forrige gang testet jeg positivt 9 DPO, denne gangen så jeg med godvilje en skygge 10 DPO, testet ikke 11 DPO men 12 DPO var der en svak strek, sånn ca. som på 9/10 DPO sist. Jeg håper dette kan være forklaringen på det lavere nivået, men vet ikke om sånt har noen betydning.

Kan jeg senke skuldrene mine litt nå tro?
Klarer liksom ikke helt å tro på at dette skal gå bra i og med tallene er såpass lave..
Men vi må da ha fått vår del av motgang i år nå?

1 kommentar:

  1. Det er jo ikke lave tall da. De er litt lavere enn sist, men det er jo sikkert bare egget som festa seg en dag senere el.l.

    Hadde du hatt 11 15 dpo og 20 18 dpo hadde du hatt lave verdier :D

    Dette kommer til å gå superfint! men skjønner godt du er bekymret :klemme:

    SvarSlett