tirsdag 27. desember 2011

Uke 7 - Hmmmm

Ny kontroll på sykehuset i dag. Jeg var ikke særlig optimistisk med tanke på at jeg spottet litt igjen på søndag. Det faktum at jeg er full av graviditetssymptomer kan sikkert like gjerne være pga. Pregnylen. Og selvfølgelig kan også spottingen ha med Fragminen å gjøre. Sistnevnte mente gyn. også.

Ja, om han i det hele tatt var gynekolog da. For han vi kom til i dag kan ikke ha vært særlig erfaren i alle fall. Han begynte likegodt med å miste ultralydstaven i gulvet. Bra start.. Og bedre skulle det bli. For fostersekken dukket opp med en gang og var større enn sist, men ingen av oss klarte å se noe inni.. Han mente det lå noe helt opp mot veggen, men det neste var at vi ikke så noen pulsering. Mannen (ja mannen!) fikk ham til å snu litt på staven, og etterhvert så først mannen (ja, mannen igjen!) og så gyn. en pulsering som visstnok var hjerteslag. Gyn. målte et eller annet til 6mm, men det er jo alt for lite for mine 7+5 uker. Så om det var et embryo, og målene var riktige, så går dette dit pepper'n gror. Jeg selv er ikke engang overbevist om at pulseringen var hjerteslag.

Men men. Ny sprøyte med Pregnyl ble satt, og ny time er neste tirsdag. Regner med at det er over da, om ikke før. Bedre at det skjer nå enn senere i svangerskapet i alle fall. Blir rimelig overrasket om dette går veien for å si det sånn..

1 kommentar:

  1. Så utrolig trasig at du skal være så uheldig på veien til nr 3! Kjenner jeg blir både matt og provosert på dine vegne at du ikke blir behandlet bedre enn du gjør av helsepersonellet du møter på veien.. Sender deg en stor klem, og krysser alt for at neste tirsdag blir en bedre opplevelse for dere!

    SvarSlett