mandag 5. desember 2011

Pokkers helsevesen!

Akkurat da jeg trodde vi hadde møtt nok motgang i helsevesenet, så kom det enda litt gitt.
Fikk brev fra Riksen i dag, og trodde selvfølgelig at jeg endelig hadde fått time til genetisk veiledning. Overraskelsen og skuffelsen var stor da jeg begynte å lese og oppdaget at det rett og slett var et avslag!
Her har jeg gått og ventet i to måneder, bare for å få et brev om at de ikke ikke har kapasitet til å ta meg inn. Og det på et skikkelig tullete grunnlag. Jeg kunne nemlig ikke få genetisk veiledning for Leiden Mutasjon! Det var da slettes ikke det gyn. sa hun skulle skrive henvisning om. Det hun snakket om var at det var funnet tegn til genfeil i morkaka etter siste MA - dette står det ingenting om i brevet.
De fokuserer på normale kromosomprøver og at Leiden Mutasjon sannsynligvis er årsak til mine aborter.

Javel?

Nå har jeg i alle fall svart på hvitt, fra en overlege på genetisk avdeling, at Leiden Mutasjon gir økt risiko både for abort og andre ting. Er jo det jeg har sagt i 2 år. Men det er dog ikke funnet tegn til blodpropp i morkaka etter de to siste MA'ene. Så jeg har liksom ikke helt trua på at det er grunnen lenger. Så jeg vet ikke om blodfortynnende da f.eks. vil ha noe for seg. Og skal jeg be sykehuset om det så får jeg det ikke før de har sett liv alikevel. Har Fragmin stående fra sist, men det er ikke bare å begynne og selvmedisinere seg selv heller..

Og hva med denne genfeilen? Jeg holder strengt tatt en knapp på at det faktisk er noe der, men nå har jeg mistet trua på at vi noen gang finner ut av det. Får bare håpe at den spiren som ligger i magen nå er frisk, men klarer ikke å tro på det heller.

Må ringe gyn. i løpet av uka og høre hva som skjer - og informere om tingenes tilstand. Men jeg har virkelig ikke lyst. Er lei av hele helsevesenet, og føler ikke at jeg blir tatt godt nok vare på. Om man bare kunne gjøre dette uten innblanding..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar