lørdag 24. desember 2011

GOD JUL!

Nå har julefreden senket seg i heimen. I den grad det er fred med to overgira unger da..
Uken før jul begynte strålende med omgangssyke hos poden natt til tirsdag. For sikkerhets skyld så spydde han igjen natt til i går, men sånn ellers virker han heldigvis frisk nå. Og enn så lenge har ikke vi andre blitt syke - og jeg håper vi klarer å unngå det. *bank i bordet*

I tillegg opplevde jeg en mikroskopisk blødning onsdag kveld, men siden det ikke har vært noe mer så håper og tror jeg at det var et sprukket blodkar. Ikke unormalt hos meg når jeg er gravid, opplevd det både når det har gått bra og ikke. Og i og med jeg går på blodfortynnende så blør jeg kanskje enda lettere. Ser i alle fall sånn ut når jeg ser på magen min.. Godt det ikke er sommer og bikinitid!

Nå har ungene fått sin siste kalendergave for i år - og jammen hadde ikke nissen vært her og fylt julestrømpene også. Jeg har stekt rundstykker til frokost, men får ikke i meg noe selv. Blir interessant når vi skal spise julemiddag hos svigerinnen min i ettermiddag. De siste dagene har kvalmen gjort at jeg stort sett bare har fått i meg tørre knekkebrød og vann, og julemat frister lite. Ingen i familien vet at jeg er gravid, og vi har tenkt å holde det for oss selv enda en stund. Så jeg får gjøre mitt beste, presse i meg litt og late som ingenting. Og om det blir vin til maten får mannen smugdrikke av mitt glass tenker jeg, for takker jeg nei er jeg sannsynligvis avslørt.

Mannen er så hedig at han jobber nattevakter nå i julehelga, så han ligger foreløpig og sover ut etter natta. Han har heldigvis fått seg fri i natt, så han får vært sammen med oss i kveld. Men jeg kjenner at det legger en liten demper på julestemninga at han måtte jobbe i natt og i morgen natt. Men sånn er det. Dessuten så sitter hjemlengselen i, østlandsjul er ikke det samme som sunnmørsjul. Savner alle kjente og kjære der hjemme. Men neste år..! Så kan man jo håpe at man har en som skal feire sin første jul neste år også. Mer ønsker ikke jeg meg. Også kan jeg glede meg litt over at vi i alle fall får tent lys på graven til de små englene våre i dag.

Til slutt vil jeg ønske alle en RIKTIG GOD JUL!
Håper alle får en koselig julekveld og en fredelig julehelg!

1 kommentar:

  1. Håper det gikk bra med deg under julemiddagen. :)
    Ønsker deg og dine en fortsatt god jul.

    SvarSlett