mandag 19. desember 2011

Uke 6 - Pulserende hjerte

I dag var det tid for å troppe opp på sykehuset igjen. Har ikke lenger tall på hvor mange ganger jeg har gått gjennom dørene på gyn.pol.
Etter en helg med ekstremt dårlig form, var jeg ganske sikker på at det fortsatt var noe der inne, men det store spørsmålet var om det ville være mulig å se stort så tidlig. Er i dag etter mine beregninger 6+4, 6+3 etter siste mens. Sist jeg var på UL så tidlig så vi bare en plommesekk. Men jeg har også vært på UL'er der vi har sett små spirer med bankende hjerter på dette tidspunktet.

Rett ved sykehuset kjørte vi forbi en begravelsesbil. Bad omen! Klarte ikke å la vær å tenke på om det var et tegn. Man blir jo litt smårar. I heisen opp fikk jeg selskap av en mann med et nyfødt nurk i en vogn. Litt bedre følelse. Og en dame med en nyfødt i sånn gjennomsiktig seng på hjul kansellerte begravelsesbilen ut. I alle fall enn så lenge..

UL viste i alle fall et embryo på 3mm, noe som tilsvarte 5+6. Gjør meg ikke superoptimistisk. Sist jeg hadde for lite embryo (lå da en uke bak hele tiden) endte det ikke godt. Da jeg hadde SA var det rundt 2mm på denne tiden, men da spottet jeg samtidig. Også skal det sies at det har gått galt når embryo/foster har lagt omtrent etter skjema også. Alikevel begynner jeg å lure på om dette med størrelsen kan ha noe med en eventuell genfeil å gjøre. Rolig er jeg i alle fall ikke..

Men, pr. i dag er det i alle fall en ørliten spire med bankende hjerte i magen min. Fikk en sprøyte med Pregnyl i dag, og skal tilbake en gang i uka fremover for å få satt ny. Får også UL hver gang. Har også fått en sterkere dose Fragmin enn sist, så nå er jeg på sprøytekjøret igjen.

Så er det bare å vente og se hva som skjer i ukene fremover..

Mannen ba gyn. om å få med et bilde. Selv om det ikke er mye å se, så er i alle fall dette det første bildet av denne lille spiren. Håper på mange, mange fler.

2 kommentarer:

  1. krysser fingrene for dere:)

    ingvild

    SvarSlett
  2. Krysser alt vi har for dere! Måtte spiren klamre seg fast, slik at den får oppleve 2012 sammen med sin flotte familie. :)

    SvarSlett