fredag 11. februar 2011

God samtale

I dag har vi vært og snakket med den hyggelige gyn. på sykehuset, gyn. Ingvild.
Det ble en fin samtale, som varte i en hel time. Det var noe annet enn på mandag det ja! Godt at noen i helsevesenet behandler mennesket også, ikke bare kroppen..

Hun gikk gjennom alle blodprøvesvar som hun hadde fått hittil med oss, og alt der så fint ut. Samme med prøvene de hadde tatt av morkake og fostervann, så hun utelukket at det kunne ha vært en infeksjon som var årsaken til at dette skjedde. Svaret, om vi noen gang finner det, vil sannsynligvis komme fra foster eller morkake. Hun håpet at dette ikke ville ta så veldig lang tid. Et par som opplevde dette i november fikk svar i januar, så vi får krysse fingrene for at vi er like heldige.

Ut fra forhistorien min med begynnende svangerskapsforgiftning og liten baby i første svangerskap og også rimelig høyt blodtrykk på slutten av svangerskapet med snuppa lener hun også mot at det kan være noe med blodgjennomstrømningen i morkaka. Jeg håper faktisk at obduksjonen vil vise at det stemmer, men er veldig redd for at vi aldri får noe svar.

Uansett mente hun at blodfortynnende absolutt var verdt et forsøk i mitt tilfelle. Og jeg skulle selvfølgelig få hjelp om jeg blir gravid igjen før alle resultatene foreligger (noe jeg tviler på at jeg blir). Vi blir ikke dømt for det, tvert imot sa hun at vi bare skulle leve som normalt. Skjer det så skjer det.

Det var godt med en oppløftende samtale nå, og å få svar på en del spørsmål. Ikke minst, å føle seg tatt vare på. At jeg ikke er overlatt til meg selv om jeg blir gravid igjen.

Nå skal jeg rett og slett prøve å slappe av litt. Noen avgjørelse om ny graviditet trenger jeg nok ikke å ta med det første. Jeg spotter fortsatt litt, og har sikkert ganske store mengder HCG i kroppen enda. Så det er neppe noen eggløsning rett rundt hjørnet akkurat. Så får vi heller ta den avgjørelsen når tiden er inne. Det er i alle fall godt å vite at man har noen som er villig til å hjelpe den dagen jeg evt. blir gravid igjen. Og dessuten var det godt å høre at hun mente det var gode sjangser for at vi vil klare å få et barn til om det er det vi vil. Forhåpentligvis vil alt dette være verdt det til slutt. Forhåpentligvis venter verdens fineste premie ved enden av regnbuen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar