tirsdag 4. mai 2010

Små, positive tegn

Symptomene har kommet for fullt de siste dagene. Kvalmen og "fyllesyken" henger tykt over meg omtrent fra jeg står opp til jeg legger meg. Men jeg klager ikke (enda). Er bare overlykkelig for at jeg kjenner noe. Noe av det som gjorde meg mistenksom sist var nemlig manglende symptomer. Dermed er det full jubel når jeg våkner opp og er kvalm.

I dag tok jeg en CBD med ukesindikator, og i løpet av veldig kort tid så den sånn ut:













Et utrolig deilig syn! Selv etter 6 uker viste den sist ikke mer enn "2-3", så det er første gang jeg har fått "3+". Nå kan jeg slappe av i forhold til testing (er mulig jeg må bruke opp resten av lageret siden dette, om det går bra, sannsynligvis er siste gang jeg er gravid - og det er jo moro å se sterke streker da..), og begynne å vente på UL om en uke. Kjenner jeg grugleder meg til det. Er selvfølgelig redd for at det skal være som sist, at det ikke utvikler seg som det skal. Men alle tegn sier at jeg ligger mer i rute denne gangen, i alle fall når det gjelder hCG-nivå. Lavt nivå var jo en indikasjon på at noe var galt sist. Er også litt redd for at jeg skal være gravid utenfor livmoren, eller at hjertet rett og slett ikke slår. I følge Babyverden skal hjertet til den lille spiren begynne å slå i dag. Håper inderlig at det klarer det - og at vi får se det banke i vei neste tirsdag!

Ellers er dette en travel uke. Vi skal ha stort familieselskap her på lørdag, og dagene går med til forberedelser. Bakte et par iskaker i går, og i dag var det storrengjøring av huset. Pga. formen min så måtte mannen dessverre ta det meste. Jeg får helt dårlig samvittighet når jeg ikke orker å gjøre det jeg pleier. Jeg fikk nå i alle fall vasket vinduer og tørket støv. Med det resultat at formen min ble enda verre. Kan blir moro til lørdagen..

Men, så lenge dette går bra, så kan jeg ta imot all verdens symptomer!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar