mandag 10. mai 2010

3 år!

I dag fyller husets prinsesse 3 år!
Hvor i alle dager ble det av babyen min? Den lille jenta mi.. Tiden går så alt for fort!

Hun kom tuslende inn til oss i natt, på omtrent samme tidspunkt som da vi begynte å gjøre oss klare til å dra til føden for 3 år siden. Jeg ble jo selvfølgelig liggende våken og mimre.

Var litt av en fødsel vi hadde den gangen. Det gikk 24 timer med førstemann, så selv med heftige rier med 5-3 minutters mellomrom hadde jeg gooood tid. Det hadde ikke mannen - heldigvis! Turen til sykehuset som vanligvis ville tatt over en halv time brukte han 15 minutter på. For en kjøretur det var!
Og jenta hadde dårlig tid, hun kom rett og slett til verden på et av mottaksrommene på føden. Fødestue? Hvem trenger det liksom? Ble dårlig med epidural eller smertelindring generelt på mor.
Alikevel var det den beste opplevelsen jeg har hatt. Fødselen til storebror var lang og slitsom, og jeg var i dårlig form etterpå. Barseltiden ble slett ikke som jeg hadde tenkt. Nå sprang jeg over til barselhotellet kort tid etter fødselen. Jordmoren måtte faktisk be meg roe ned tempo litt. Det ble noen herlige, første dager med prinsessa. Mannen og storebror fikk bo sammen med oss på hotellet, vi fikk besøk og trillet turer på sykehusområdet. Og på 17. mai en uke senere trasket jeg rundt i byen i flere timer. Mai er en deilig tid å føde på! Tviler på at det blir så mange trilleturer på sykehusområdet om tredjemann kommer i desember/januar..

Og nå har det altså gått tre år! Den lille, søte klumpen har blitt til en bestemt og temperamentfull liten prinsesse. En utfordring til tider, men for en glede både hun og storebroren er! Tenk at det er mulig å elske noen så høyt! ♥♥

Jeg ringte forresten ABC i dag. Jeg snakket jo med dem for litt over en uke siden og fikk da beskjed om at jeg hadde fått fødeplass. Men bekreftelsen kom aldri i posten. Det har tydeligvis skjedd noe kluss i forbindelse med SA'en. For hun jeg snakket med i dag sa først at plassen var kansellert. Jeg fortalte da at jeg er gravid på nytt og har sendt ny søknad. Hun fant søknaden som gjaldt for dette svangerskapet, men jeg var visst ikke blitt registrert..? Hun sa nå i alle fall at jeg fikk plass og at hun skulle få registrert meg i dag. Så nå håper jeg det går i orden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar