torsdag 19. januar 2012

Suppekur dag 3

Når jeg alikevel har skrevet så mye om suppekuren så tenkte jeg at jeg kunne ta en liten statusoppdatering nå som jeg er et lite stykke inne i den selv.

Dag 3 i dag, og jeg har vært gjennom en dag med frukt og suppe og en med grønnsaker og suppe. I dag er jeg så heldig at jeg kan spise både frukt, grønnsaker og suppe, så det kommer seg.. ;-)
Dag 1 var slitsom. Jeg var sulten, irritabel og tenkte litt for mye på kakerestene som sto igjen til ungene i kjøleskapet.
Gårsdagen, dag 2, var litt bedre. Kjente litt på hodepine og svimmelhet, men var ikke spesielt sulten og tenkte mindre på og raide kjøleskap o.l.
Gikk på vekten i morges, og den viste at jeg har gått ned 1 kg de siste par dagene. Det er jeg fornøyd med!
Kjenner jeg gleder meg til litt annet enn frukt, grønnsaker og vann nå, så jeg ser fremt til bananer og melk i morgen (selv om jeg ikke er overbegeistret for bananer). Og ikke minst skal det bli godt med biff i helga!!!

Sånn utenom suppekuren har vi litt familiedrama om dagen. Søsteren til mannen har nok en gang vært ekstremt hensynsløs, og nå har mannen fått nok. Jeg synes nesten det er litt guffent, for han er vanligvis veldig lojal til familien sin. Men før eller siden måtte det vel bli for mye. Veldig trist at det har blitt sånn, og jeg føler på mange måter at det er min feil. Men så er det ikke det heller. Det er bare jeg som er vant til å ende opp som svarteper til slutt uansett, og jeg forventer ikke noe annet denne gangen heller. I går var mannen så skuffet/sint at han ikke ville snakke med foreldrene sine engang. Jeg synes ikke det som har skjedd har noe med dem å gjøre, men han var lei seg for at hun hadde snakket med dem før hun gjorde som hun gjorde og snudde det dermed litt mot dem også. I dag har han visst snakket med faren sin og fortalt litt om hvordan han føler det, så får vi håpe at det går seg til der.

Jeg kjenner at jeg har mest lyst til å flykte fra hele situasjonen. Hjem til trygge Sunnmøre. Langt bort fra alt familiedrama. Men det går ikke det heller. Vi får bare ta en dag av gangen. Dessverre blir nok ting aldri som før.

1 kommentar:

  1. Huff! Vet ikke hva som har skjedd, men det er for ille når det blir på dette viset. At du ikke ønsker å bo der lenger på grunn av drama i familien. URK!!
    Håper dere finner en løsning på dette.

    PS! Godt å høre at suppekuren fungerer. Vi skal starte på den om ei drøy uke. :D

    SvarSlett