fredag 31. desember 2010

Godt nytt år!

Da er vi hjemme fra koselig juleferie i vest. 10 avslappende dager har det vært, selv om jeg aldri fikk den helt store julestemningen i år. Tror nok det har med at julen på ingen måte ble som vi trodde den skulle være før i år. Selv om jeg ikke har tenkt så alt for mye på det så ligger det jo der. Formen har heller ikke vært den helt store, men noe julemat har da jeg også fått i meg. For meg har julens høydepunkt vært å se igjen venner og familie som jeg ikke har sett på mange måneder - noen enda lenger. Og det var godt å få delt nyheten om det lille håpet i magen til dem jeg stoler mest på. Så får man bare håpe at jeg slipper å komme med kontrabeskjed igjen..

Så var vi plutselig igang med siste dag av dette året. 2010 har ikke akkurat vært vårt beste år, tvert imot, så jeg er veldig klar for å begynne 2011. Håper inderlig at det blir vårt år! Nyttårsaften er alltid en litt sentimental dag for meg, eller det har i alle fall vært det de siste årene. For 5 år siden tilbragte jeg nemlig nyttårsaften på føden, klar for å bli mamma for aller første gang. Dette gjenopplever jeg hvert år. Og når rakettene gå i lufta ved midnatt står jeg der alltid med tårer i øynene. Da har godgutten bursdag. Nøyaktig 1 time og 15 minutt inn i 2006 kom nyttårsgutten vår til verden. Tenk, om noen timer er han 5 år! Og jeg har vært  mamma i 5 år. Hjelp!

Denne helgen blir nok litt ekstra emosjonell i og med at terminen min med Tredjegull var 2. januar. Istedenfor å få nyttårsbarn nummer to skal vi på søndag tenne lys på gravstedet. Jeg har også funnet en kjempefin engel som jeg skal sette på graven. Så får man håpe at ingen stjeler den.

Mandag er hverdagen igang igjen, og onsdag får vi svaret på om begynnelsen av 2011 blir bra eller dårlig for vår del. Da har jeg fått time hos min private gyn. Grugleder meg til det. Blir fint om alt ser bra ut, spesielt med tanke på at han har mye bedre UL-utstyr enn sykehuset. Men nå går jeg til hver UL og forventer å ikke se liv. Er vel kanskje sånn. Har man sett det en gang så blir det vanskelig å tro at det skal gå bra neste gang. Men håpe kan vi gjøre. Og formen min tatt i betraktning så bør det gå bra!

2011 blir uansett et spennende år. Håper alle som måtte lese bloggen min får en fin nyttårsfeiring i kveld, og et fantastisk nytt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar