onsdag 14. september 2011

Semiprøver?

Aldri har syklusen og mensen oppført seg mer eksemplarisk enn denne gangen. Først EL på CD12 - supert! Ja takk til flere sånne! Så hadde mensen vett til å vente til 14 DPO før den dukket opp for fullt, dermed fikk jeg akkurat tatt de prøvene jeg skulle ta på CD25. Nå er alle blodprøver i forbindelse med utredningen tatt, 12 rør ble det til slutt. Nå gjenstår det for mannen å levere en aldri så liten prøve på mandag, og så blir det saltvanns-UL for meg på tirsdag. Ser det bra ut, så kan vi faktisk begynne å prøve igjen allerede denne syklusen selv om vi ikke får svar på blodprøvene før i oktober. Så nå er jeg virkelig i tenkeboksen her.

Jeg vil jo gjerne bli gravid igjen, og jeg tror faktisk ut fra symptomer og blødning at noe var innom og hilste på denne syklusen. Hadde jo ingen tester, så jeg får det aldri bekreftet, men det spiller heller ingen rolle. Er helt greit at mensen er på plass nå for å si det sånn. Prøvepausen har vært deilig og har virkelig gjort meg godt. Og jeg må ikke på død og liv bli gravid NÅ lenger. Om det drøyer så drøyer det. Av egoistiske grunner så hadde det vært greit med en eventuell termin tidligst i september neste år så får vi kanskje med oss de 3 ukene på Kypros også. Men prøvepause pga. noe så trivielt som ferie er ikke aktuelt lenger. Det gjorde jeg for 2 år siden, og med tanke på alt som har skjedd etterpå så var det helt feil prioritering. Baby kommer først! På den andre siden har jeg jo en drøm om sommerbaby, så om jeg ble gravid i løpet av de neste par månedene så hadde det vært perfekt sånn sett.

Men så var det det der med å bli gravid da. Gravid = skummelt!
Orker jeg masse prøverstress nå, og så det virkelige stresset den dagen jeg står der med positiv test? Er jeg klar?

Prøverstress tror jeg forresten ikke at det blir i første omgang. Mannen er klar for å kjøre på om en ukes tid, selv om også han synes det er skummelt. Jeg er fortsatt ikke klar til å finne frem Babycompen og tempe hver dag. Ei heller EL-testing og masse pliktsex. Nei, hvis vi skal "kjøre på igjen" nå, så blir det i første omgang bare å følge med på kroppens signaler og kanskje til nød sex annenhver dag (om vi ikke føler for noe annet selvfølgelig) rundt antatt EL-tid. Også bør jeg vel kjøpe ny folat så jeg får i meg den anbefalte dosen. Det er vel der jeg er nå tenker jeg - om det ser fint ut etter saltvanns-UL.
Ikke superprøver, men semiprøver?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar